ביה"ד פסק: המתפקדים יצטרכו לאשר את שיריוני נתניהו

    איתי גדסי No Comments on ביה"ד פסק: המתפקדים יצטרכו לאשר את שיריוני נתניהו

    בית הדין של המפלגה פסק כי חמישה השיריונים שהוקצו ליו"ר התנועה ברשימה לכנסת ואושר על ידי מרכז הליכוד – יצטרכו לעבור את אישור המתפקדים

    צילום: Yonatahn Sindel/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה בליכוד: בית הדין של המפלגה פסק היום (שני) באופן תקדימי כי חמישה השיריונים שהוקצו ליו"ר התנועה ברשימה לכנסת ואושר על ידי מרכז הליכוד – יצטרכו לעבור את אישור המתפקדים.

    כך פסק בית הדין, בעתירות שהגישו עו"ד אביעד ויסולי וח"כל שבח שטרן. בנוסף, במידה והמתפקדים יאשרו לנתניהו את השריונים המבוקשים על ידו, הוא עדיין יצטרך להביא את שמות המועמדים שלו לאישור מזכירות הליכוד. פסק הדין ניתן ברוב קולות. דעת המיעוט גורסת כי על פי חוקת הליכוד, לא ניתן לאשר לנתניהו שריונים כלל.

    עו"ד ויסולי מסר: "על אף שעתירתנו התקבלה עקרונית, אנחנו סבורים כי חוקת הליכוד מחייבת את נתניהו להביא את שמות המועמדים מטעמו לאישור כלל המתפקדים. בכל מקרה, פסק הדין מוכיח כי הליכוד הוא מפלגה דמוקרטית לעילא ולעילא, וחוקת הליכוד היא עמוד השדרה של הליכוד. כולם, כולל יו"ר התנועה, חייבים לכבד אותה. איש אינו מעליה. זו גדולתה ומקור עוצמתה של תנועת הליכוד".

    בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"ץ בבקשה למתן צו הצהרתי, צווים על תנאי, צו ביניים ובקשה לקיום דיון דחוף, בקשר לשיריונה המסתמן של ח"כ עידית סילמן ברשימת הליכוד לכנסת.

    בעתירה טוענת התנועה כי התגבשה תשתית ראשונית לביסוס חשד סביר לביצוע עבירות להפרת סעיף 57א לחוק הבחירות לכנסת, האוסר על מתן הבטחה לשיבוצו של חבר כנסת מכהן ממפלגה אחת למפלגה אחרת, שלא בתוך 90 יום מיום הבחירות, ומבקשת כי בג"ץ יורה לפרקליטות וליועמ"ש לנמק מדוע טרם נפתחה חקירה בנושא.

    בנוסף מבקשת התנועה שבג"ץ ייתן צו המקפיא כל הסכם שנערך בין מפלגת הליכוד לבין חברת הכנסת סילמן, וזאת על מנת למנוע פגיעה קשה ונמשכת בעקרון חוקיות המינהל ובשלטון החוק; בטוהר מידותיהם של חברי הכנסת ובניקיון שיקול דעתם של נבחרי הציבור; ובמעמדה של מערכת אכיפת החוק ונראותה הציבורית.



    0 תגובות